Budapest, 2016. január 21. Rendõr irányítja a forgalmat 2016. január 21-én Budapesten, a Bajcsy-Zsilinszky út, József Attila út és Andrássy út keresztezõdésében, ahol a taxisok január 18-a reggel óta akadályozzák a forgalmat az Uber közösségi személyszállító szolgáltatás ellen tiltakozva. A demonstráció január 22-én éjfélig folytatódhat. MTI Fotó: Balogh Zoltán

Miként lehet egy okos nőt megkülönböztetni egy ostoba nőtől?


Ez az írás nem a férfiak ostobaságáról szól, azt a témát az összes többi írásomban szoktam érinteni, kivéve, ha nem Szabó Tímeáról, Dobrev Kláráról, Vadai Ágnesről, esetleg Cseh Katalinról emlékezem meg éppen. Az emberi hülyeség végtelensége és abból is egy speciális eset feletti sopánkodás mindig aktuális sajnos.

Az alábbi szöveget egy felebarátom monodramatikus felszólamlása alapján jegyeztem le, az illetőt megviselte az élet aznap és élményszerű előadása lejegyzésért kiáltott. Íme:

Semmi kifogásom az ellen, hogy a nők is vezethetnek autót. Ha férfiak vezethetnek, akkor tulajdonképpen még a gorilláknak is méltánytalan megtiltani a közlekedés ezen módját. Szokták mondani, hogy az autók a férfiak számára vannak tervezve, biztonságilag is és ezért a nők számára veszélyesebbek baleset esetén. Nem tudom, így van-e, de azt tudom, hogy ha az autókat a női méretű vezetők biztonsága szempontjából terveznék meg, az mivel járna az átlagos és az annál nagyobb méretű férfiak szempontjából. (mellékszál)

Csak az biztos, hogy a férfiakért nem aggódna ebben az esetben senki. De ne forszírozzuk ezt a kérdést, mert az Európai Parlament meghallja és kipréseli az EU-ból, hogy ne lehessen férfibiztonságos autót forgalomba helyezni a jövő héttől, mert az sérti az egyenlőséget. Azt meg soha nem magyarázzuk meg nekik, hogy statisztikailag talán a férfiak némileg több kilométert vezetnek le, mint a nők. (tényellenőrzés?)

Szóval a gondolatsor úgy kezdődött, hogy kénytelen voltam reggel a csúcsforgalom előtt pár perccel beautózni a városba. A sor jó ütemben, a megengedett ütemben haladt még a lakott területen kívül a külső sávban és minden feltétel adott volt ahhoz, hogy a felbukkanó lassújárművet, amelyet felevett a fene a főútra ilyenkor, lendületesen megelőzzük még az emelkedő előtt. (biciklisáv?)

Alapvetően semmi kifogásom nincs az ellen sem, ha valaki lassan halad, habár erre a saját döntésén kívül nincs semmi más oka. Lehet, hogy rosszul van, habár akkor bekapcsolhatná a vészvillogót, ahogy műszaki probléma esetén is, ha mondjuk egy ismeretlen piktogram elkezd világítani a műszerfalán. Van ilyen, habár talán túl sokszor vagyunk kénytelenek ebben az ügyben nagyvonalúak lenni. Volt olyan hölgyismerősöm, aki képes volt úgy kisminkelni magát reggel az autóban, a visszapillantó tükröt használva, hogy tartotta a közlekedés ritmusát, és nemcsak a mögötte haladókban nem keltett veszélyérzetet, hanem engem sem tört ki a frász az anyósülésen. (a felesége nincs jelen)

Aztán ugyebár van az a szinte mindig nőnemű úrvezető, aki nem egyszerűen lassabban megy, hanem mindent más ritmusban csinál, mint azt bárki más tenné; ha indexel, abból semmi nem következik, sem a kanyarodás, sem a sávváltás, még annak a szándéka sem, de a mozgás iránya bizonyosan nem. Ez csak azért nem az egykori „kalapos skodás” jelenkori verziója, mert nő, hanem azért sem, mert ő nem úgy megy lassan, ahogy azt a fizika törvényei és a józan értelem javasolná, hanem valahogy máshogy, tulajdonképpen gyorsan megy lassan. Pont eltalálja azt a sebességet, ami nem teszi lehetővé, hogy frusztráció nélkül beállj mögé, de nem is kényelmes megelőzni. Némelykor az ilyen gyorsít is, ha éppen előzik. Nem is tudatosan, agresszióból, hanem megfeszül a lába az idegtől, hogyha egy autó bukkan fel vele párhuzamosan a látóterében. Erre a típusra sokszor jellemző az is, hogy lakott területen kívül mindig kevesebbel megy, mint amennyivel lehet, lakott területen belül meg mindig többel, amennyivel lehetne. Mintha csak a 70 és 80 kilométer/óra között érezné jól magát, alatta állásérzete, felette meg halálfélelme lenne. (és sose néz oldalra)

De végül is lehagytuk és azt hittem, hogy elfelejthetjük. De nem. Pedig a lakott területen kívül láttam eltűnni az emelkedőn őt fújtatva megelőző kamionok, pótkocsis teherautók és buszok mögött. Egy jó másfél kilométer múlva beértünk a lakott területre, és lendületesen haladtunk befelé, a megengedett sebességgel további három kilométert. Ekkor hirtelen megjelent egy autó tőlem balra a látóteremben és szépen indexelve sávot kezdett váltani. A probléma csak annyi volt, hogy pont oda, ahol mi haladtunk éppen. Fék, ilyenkor én mindig dudálok is, hátha legalább a hallása működik. Így is történt, visszarántotta a kormányt, majd érzékelve, hogy én fékeztem, csak bejött elém. A következő piros lámpánál, amikor utolértük, némi bizonytalan integetést tapasztaltunk, egyidejűleg a feleségem megjegyezte, hogy ez az a hülye p., akivel már volt dolgunk. A hölgyet nyilván megviselte a dinomen helyzet, amit ő okozott, ezért a következő két kilométeren három szabálytalan sávváltással is megörvendeztetette azokat, akiket a balszerencséjük köréje sodort. Irányjelző nélkül, már a sávváltás felénél villantott egyet az indexével, illetve gyorsan szlalomozott is egyet, amikor rájött, hogy mégsem akar sávot váltani. (és még turkálni is szokott menet közben az anyósülésen lévő táskájában)

Itt kell dicsekedve megjegyeznem, hogy a feleségemnek van jogosítványa, de nem vezet autót. Abból a teljes mértékben saját felismerésből, hogy ő úgy vezetne, hogy nem akarna a saját maga környezetében sem autós, sem gyalogos közlekedő lenni. Kerékpáros meg villanyrolleres meg pláne nem. Ez utóbbi azért is kizárt, mert habár sohasem látott közelről számítógépes játékokat, érzésre könnyen rákapna arra a sikerélményre, hirtelen ötletből, hogy az utóbbi idegesítő entitások eltakarításáért jutalompont-érzés jár. Amúgy egy részüket nem is szokta észrevenni és kellemesen lepődik meg, hogy én igen. Na, így különbözteti meg magát egy okos nő az ostobától. Férfiaknak is bízvást ajánlható ez az önreflexió. Egyébként csak annyival kompenzálja magát, hogy kendőzetlen nyíltsággal nyilvánul meg, ha hülyén vezető nőnemű sofőrt lát. Jó, hogy nem hallják az érintettek, ugyanis vitriolos. (azt mondta ne írjam meg, hogy úgy kell néha visszafogni, hogy ne szálljon ki a következő pirosnál) 

Mindezek alapján nagy jóindulattal ajánlom a hölgynek a tömegközlekedés használatát, a kitalálói szerintem rá gondoltak elsősorban.

Vezető kép: MTI/Balogh Zoltán


A szerző: Paranoid Android

Élek, ami egy droidtól szép. Remélek, ami optimizmusra vall, viszont idegen a karakteremtől. A jól kompenzált paranoia előny.

Ez is érdekelhet

Már a szólásszabadságnak is annyi Brüsszelben, most lesz az utolsó olyan EP választás, amikor még megállíthatjuk a kommunistákat

  A Kedves Olvasó hunyja le a szemét és képzelje el, hogy egy gyönyörű virágos rét …

26 hozzászólás

  1. Ez most elég nagy hülyeség volt.
    Nem is részletezem.
    Egyedül a menet közbeni balesetmentes sminkelés igaz, ilyet már én is láttam.

  2. Schenkhyalfonz

    Aki már volt nős és az asszony vezetett is, azt nem lepi meg a vezetés közbeni sminkelés, hisz nyilván erre találtatott fel a visszapillantó tükör. Amúgy sávváltásnál az indexelés és/vagy a visszapillantó használatának feleslegessége is közismert, meg a „pánikhelyzetben” fék helyett a gáz taposása.

  3. dr. Kolompár Genitália

    Nagyon köszönöm az írást, helyettem is szólt. Én az írás szerzőjével ellentétbenb csak annyiban lennék udvarias, hogy kimondom: az alábbiakat egy normális nő se vegye magára, nem róluk szól.
    Azonban létezik az egyedfejlődésnek egy olyan mellékvágánya (sznobériusz mindenlófasztakarusz) ami az átlag emberek idegeit cincálja. E nőnemű emberi egyedek mindent szeretnének, amihez semmi tehetségük, tudásuk és valójában kedvük sincs, de a hatályos trend alapján kötelező számukra. Kezdeném azzal, hogy minél hülyébb egy nő, annál inkább vágyik a jogi doktorátusra. (az orvosira esélye sincs) Minél bénább, annál inkább jogosítványra. Minél alacsonyabb, annál inkább magas pasira és a legbagyobb terepjáróra. Miknél ocsmányabban kövér, annál inkább a hurkáinak a tetoválására. Többnyire a szőkített haj alap elvárás. Lehet ápolt, lehet zsíros, csak szőke legyen. Jól megfigyelhető, hogy jogosítványt azok a szemét vizsgabiztosasok szinte nem is adnak, csak szőkéknek. Azért hátborzongató akárcsak gondolni rá, hogy ha a bőrszínt is lehetne változtatni, mennyi latin nő enne az utcákon. Mert az élet igazságtalansága, hogy a magyar többnyire nem szőke kreolnak születik. A tíz centis műkörmökről majd legközelebb, most csak annyit, hogy az a meglévő három agysejt középsőjének a balszélsővel való véletlen cseréjéből ered. Ha mindhárom cserélődik, akkor találkozhatunk az említett műköröm és a feltöltött wc-pumpa száj kombóval.

    • Na, itt találtunk végre közös nevezőt, a jogot végzett, mégis „hót” buta nőt. Ilyenből szép termés van, a jogi egyetemek nagy dicsőségére.
      Az sem igaz már, hogy orvosi diplomát ezek nem tudnak szerezni, ott van pl Csehatka, meg a Vander Lejjebb, bár sztem ezek „fizetosbe” jártak, az tuti. Az már némi észre vall, hogy legalább nem praktizalnak, direktben nem ölnek európai embert.

  4. Tudományos libsizmus

    Hát úgy, hogy a festett barna hajú a mesterséges intelligencia.

  5. Hasonlóan a cikkíró nejével nekem is van jogosítványom, de nem vezetek, mert ismerem magam: amíg egy úton úgy 12 embert is el tudnék ütni kuglibábúként, közben az utasommal megbeszélnénk a világproblémákat és megterveznék egy komplett házat. A szétszórt figyelem nem előnyös az autóvezetési szakmában. Az önismeret viszont mindenhol előny.
    Én is ismerek szupertehetséges női taxist, és olyan tényleg botoxszájú kacsacsőr hamisszőkét is bőven, amely mellé már halálfélelemmel ül be az ember.
    De!
    Valamit a szőke női vezetős viccek kétségtelenül nem alaptalan igazságai mellé azért meg kellene jegyezni:
    Nem láttam olyan amerikai filmet, ahol komoly vita folyt volna arról, hogy a nő vagy a férfi vezessen. Egy szőke nős magyar viccet sztem nem is értenének. Ennek pedig oka lehet az, hogy ott már kamaszként (tudtommal) alaptantervben megtanítják vezetni a népességet, vagyis nincs erőfitogtatási rangsor.
    Nálunk az autóvezetést – mikor még alig volt családi magánjármű – főfoglalkozásként csak férfiak űzték, mint taxis, tehersofőr, vállalati sofőr, buszvezető és így férfias tevékenységnek minősült. Ahogy az ambíciósabb férfiak igyekeztek magánautót szerezni a nejeik elfogadták, hogy hatásosabb, ha a családfő vezet, és csak ott jelent meg a rutinos női vezető, ahol a nő is napi használója a 2. családi autónak, pld. beteglátogató doktornők, csemetéket edzésre hordozó, vagy saját vállalkozó, remekül vezető asszonyok fiatalabb nemzedéke.
    Nálunk nem ambicionáltam versenyezni a férfi és női családtagokkal, és mivel kezdő tanulóvezetőként utáltam a mellettem ülők halálravált falfehér tekintetét, vagy rémült halálordítását, hogy „fék, fék, balról ott a biciklista”. Végül találkoztam egy cigánybandával akiket meg mertem előzni, és ők meg akartak verni mint szőke nőt, csak közben a rendőrség elé értünk, lemondtam örökre a vezetésről. Nagyon jó dolog utasként nézelődni, és ha nem akarnak elvinni oda ahova menni szeretnék, csak megcsörgetem a slusszkulcsot, hogy én is jogosult vagyok az autóinkat vezetni, máris ugranak vagy hárman, felajánlva, hogy a Holdra is elvisznek, csak ne nyúljak a kormánykerékhez…
    Vagyis a nők lebecsülése valójában egy autózási fejlődéstörténet, nem a nők alacsonyabb képességéből alakult ki.

    • csakafidesz

      Naprózsa! A férfidominancia érthető volt a Moszkvicsok világában. Ott egy úton háromszor is be kellett nézni a motorház alá. Aki nem tudta a gyújtáselosztót a karburátortól megkülönböztetni az nem is üljön ilyen régi kocsiba. Ma már nincsen mechanikus gyújtáselosztó, a karburátor helyett befecskendezés van. Sőt ha egy új kocsit kinyitunk szinte semmit sem látni, minden be van burkolva. Negatív hozadék, hogy az égőt sem tudja az ember kicserélni a parkolóban. Az én japán kocsimban különleges csillagkulccsal kell az egész hátsó armatúrát kiemelni körte cserére.

  6. Nem kellene ezt a magatartásformát kizárólag a nőkre kihegyezni.
    Okay, a ferfiak nem sminkelnek a dugóban. De az a nőknek egyébként is jobban megy, mert közmondásosan sokkal jobbak a multitaskingban, mint a férfiak.
    De a fiúkat sem kell félteni, ha a forgalomban való önző magatartásukról beszélgetünk.
    Sokszor láttam már, hogy a delikvens a reggeli dugóban borotválkozott, munkába menvést… (öltöny, fehéring, nyakkendő..)
    De olyat is láttam már, hogy autópálya külső sávjában kb. 60-ra lelassítva telefonált. Ilyenkor mindig azt kérdeztem magamtól, hogy miért nem nyomja meg azt a két gombot és küldi el az előre megszerkesztett üzenetet, hogy pl. „Nemsokára visszahívom”?. És a következő pihenőnél kiáll és elintézi a hívást?

    • csakafidesz

      Én be se kapcsolom a mobilt, ha beülök egy hosszabb útra. Amúgy tényleg döbbenetes, hogy menet köznem sms-t írnak és nem nézik a forgalmat.

  7. Jol szorakoztam a cikken,de 50 éve
    vezetek és nehezen adnám fel.
    Azt hiszem itt a multitasking-ről
    vagyis az egyidejüleg több dolog
    végzéséről és az ebből eredő
    problémákrol szol.
    Ami most történik az utakon az
    nem vicc.A100 millios autos aki
    azt hiszi a 100 millioban a mindenkori
    előbbség a közlekedésben is
    benne van.Az ohdeelfoglaltésfontos
    személy aki a mobilját nyomkodva tér
    át a választovonalon.
    Ezek nem mind szőke nők.
    Bevallom az én férjem is ugy érzi
    még oktatásra szorulok,mikor az
    anyosülésen ..pihen..de csak a teste??

  8. dr. Kolompár Genitália

    Kedves Naprózsa!

    Köszönöm az őszinte szavait, és azt, hogy hozzájárult annak igazolásához, hogy a leírtak nem férfisovinizmuson alapulnak. Jómagam is ismerek kiválóan vezető nőt, igaz, csak egyet. Az autó vezetés a nők nagyobb részénak nem való..
    Számtalan terület van, ahol a nők az eltérő képeségeik miatt jobban teljesítenek, mint a férfiak, de ők nem azok, akikről én is írtam. Az általam karakírozott nőtipus a hasonló szellemi kvalitású férfitipus vágyálma.
    De ha csak az autóvezetési képességekre szűkítjük le a kérdést, az autót vezetni képtelen nők nagyobb része kifejezetten okos, – ők azok akik nem is vállaják, hogy vezetnek.. A másik oldal az, akivel elbánt a természet, mert csak két kezet teremtett nekik négy helyett. Egyikben a cigarettát, másikban a szemceruzát kell tartani, így a mobil telefont és a kormányt – a sebváltókarról már nem is beszélve – hogyan fogja a szerencsétlen?
    Mindezt tíz csentis sarkú cipőben, és hasonló hosszúságú műkörmökkel. De annyi segítséget azért kaptak, hogy mindegyiknek be lett jegyezve a jogosítványába, hogy kizárólag a belső sávban mehetnek az előírt max sebesség felével, és sávváltás előtt elég indexelni, a tükör nem arra van, hogy a forgalmat figyeljék. Öröm velük az élet a délutáni csúcsforgalomban. Már előre félek a Karácsonyi bevásárlási láztól, mert még parkolnak is…

  9. az ostoba nő szőke ls kékszemű
    az okosnő kékszemű és szőke

    ez a különbség. Még nem jöttetek rá?

  10. két nő beszélget. Mond a te férjed mit csinál, az enyém taxisöfőr..
    Erre a másik: mit? baxdmeg… amit mondok neki

  11. Szürke Farkasok

    A hozzászólások miatt érdemes volt elolvasni,
    de a cikk zavaros, több mint paranoid!

    Rosszabb, mint a kritizált női vezetői csoport.
    Szégyenletes.

  12. „Miként lehet egy okos nőt megkülönböztetni egy ostoba nőtől?”
    –Sehogy.
    ****
    –Az ENSZ és szervezete a WHO a Föld túlnépesedésének megszüntetése céljából a nők oktatásban, különösen a felsőoktatásban való részvételét szorgalmazza, mondván az a nő aki tanul az nem lesz terhes és nem fog szülni, inkább tanuljon egy nő mint szüljön.
    –Gyakorlatilag jelenleg az értelmiségi olyan pozícióban van, mint régen a nemesek, a grófok és bárók, mert a lakosságnak az értelmiségi parancsol , közéletben ,politikában, munkahelyen stb…
    –Sajnos Magyarországon (és gyanítom hogy az egész világon ) most már a felsőoktatásban többségében jóval 50% felett a nők vesznek részt, és úgy látom hogy az értelmiségi nők „vezetői” és „parancsnoki” tevékenysége tetemes kárral jár a gyakorlatban, tisztelet a kivételnek .

    • –Általában amikor egy nő menstruál, akkor kezelhetetlen hisztérika.
      –A nők agyi oxigénellátását csökkentheti befolyásolja a menstruációs időszak , és ez könnyen csinál egy cuki cicából otromba bunkót.
      –Ennek például akkor is jelentősége van, amikor egy nő katonai vagy egyéb FONTOS pozíciót tört be, ugyanis menstruációs időszaka rés a pajzson.

      • –Ennek például akkor is jelentősége van, amikor egy nő katonai vagy egyéb FONTOS pozíciót tölt be, ugyanis menstruációs időszaka rés a pajzson.

        • Ezek tényleg komoly dolgok. Ezért lenne fontos, hogy a férfiak ciklusát is alaposabban vizsgálják, és beazonosítható legyen. Nem kell tampon vagy spec betét, de lehet, hogy havonta néhány napig a férfiak nagy részének sem kéne belevágnia ilyen komoly dolgokba, mint autóvezetés, osztályfőnöki óra, válogatott meccs, keresztes hadjárat, vagy éppen CIKKÍRÁS. 😀

  13. csakafidesz

    BMW kérdése. Nemtől függetlenül szabálytalankodni kezdenek akiknek BMW van a fenekük alatt. Egyszer én is mentem egy ilyen kocsival, a tulaj megengedte. Szóval tényleg döbbenetes érzés mikor közel háromszáz ló van alattad, és ha rálépsz egy picit a pedálra a Gellérthegyre menet is gyorsul, mint a rakéta. Szerintem eleve egy pszichológiai teszttel megfejelt külön jogosítvány kellene az ilyen szupererős kocsikhoz.
    Tudomásul kellene venni, hogy az autóút nem sportpálya. Sem autóversenyhez, sem kerékpárhoz, sem más olyan eszköz számára amit inkább sportoláshoz készítenek. A rally versenyeket zárt pályán szokták rendezni, ott ahol mindenki eleve versenyző. A biciklisek ügyességi versenyére sem a kocsik között van helye.

  14. Baranyai Kisvárosi

    Hogy ,hogyan lehet megkülönböztetni a két jellemet!? Nagyon egyszerű,
    egymás mellé kell állítani Dr Lévai Anikót és a Bolgár-Magyar hazaárulót.

  15. Én is ismerek ilyeneket. Mind férfi.
    Mi ez a cikk? Valami nosztalgiasorozat első része a harmincas évek iránt?

  16. Egyszer (szerencsére csak egyszer) pontosan egy olyan eset szenvedő alanya voltam, mint amilyet a szerző is említ: az a bizonyos hölgy 80 km/órával ment az országúton, településen kívül vagy belül egyformán. Falun kívül megelőztem, falun belül megelőzött és ez így ment négy-ötször egymásután mindaddig, amíg célba nem ért. Ezt is „stílusosan” csinálta: miután falun belül utoljára megelőzött azzal a bizonyos 80 km/órával, kb 100-150 méteren belül beállt egy kapu elé, valószínűleg hazaért. Sikerült levezetnem a bennem gyülemlő feszültséget, de mégis ez az írás segít abban, hogy végérvényesen megnyugodjak! („…dögöljön meg a szomszéd tehene is”…

  17. Vannak akik egyenesen és vannak akik görbén(intrikával) haladnak előre. Az egyikből az érintettek harca lesz, a másikból pedig általános háború (békének álcázott, de valójában aljas háború). (Ne csak a nőket bántsuk, ha van „transzgender” akkor ebben a kérdésben biztosan.)

  18. Egyébként a cikk szép példa arra, hogy az újságíró is csak azt tudja leírni amit átél, azaz gyakorlati tapasztalatok hiányában az egész emberiség bele fog zuhanni a barbárság/butaság/hülyeség/érzéketlenség/infantilizmus korába. Már most is ott vagyunk. (A speciális ismeretek korában az általános ismeret a nullához fog tartani, ami aztán lehetetlenné fogja tenni a speciális ismeretek újratermelését is.)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük