Miért gyűlölik a liberálisok a vasútat? (a kisvasútakat különösen)


Kötöttpályás közlekedés? Ugyan már, rohadt fasiszta szabadságot korlátozó dolog. Miért gyűlölik a liberálisok …? sorozatunkban ezúttal a vasúttal foglalkozunk, ami nagy, zajos, koszos, soha sem siet, hanem inkább késik és ha kisvasút, akkor meg maga a megtestesült NER.

De előtte annyit még a balatoni turizmus összeomlásáról, amelyet a liberális sajtó minden nap megénekel, hogy már megint hazudtak. Minden újság szokott hülyeségeket írni, részben az újságírók maguktól, részben meg azért, mert foglalkozunk olyasmivel, vagy elhiszünk mások által írt hülyeségeket. De az a liberális sajtó sajátja, sőt büszkesége, hogy nem véleményesíthető tények ellenkezőjét próbálja meg nyomni ezerrel, hogy ártson az országnak, amelyben él.

Sok éve már ugyanabba a panzióba járunk egy Balaton előnevű kistelepülésen, pár kilométerrel az északi part fölött. A hely egy szőlőhegyen van, csodás a kilátás és a saját mangalicatermékekre alapozó reggeli és úgy általában a konyha, egész évben megmaradó vágyakozást hagy az emberben. Sokat beszélgetünk a tulajdonossal, aki a realista kormánypártiak közé tartozik egyébként. Kérdeztük tőle, hogy milyen a szezon? Azt mondja október végéig minden hétvégére tele van, augusztusra meg teljesen. A vendégek első közelítésben egyébként a középosztály közepére pozicionálható párok, családok, természetesen sokan visszajárók. Az árak persze itt is nőttek rendesen, de ha az ár/érték arányt veszem, akkor még mindig barátiak. Amúgy látványra is szokásos a szezon, az elmúlt pár évhez hasonlóan jó. Más források azt mondják, a változás abban érzékelhető, hogy egyes helyek nagyon mennek és úgy tűnik más helyek rovására, de nem világos, hogy mi okozza ezt az arányeltolódást. Talán az ár/érték arányra vonatkozó fogyasztói igény változása. Tulajdonképpen mi is úgy vagyunk vele, hogy csak az igazán jóért fizetünk jó szívvel lényegesen többet.

Az ellenzék és a sajtója szerint viszont persze nem csak a balatoni turizmus van épp összeomlóban, összeomolva és romokban már 12 éve, a csodás 2008-9-10-es évek után, amikor a példátlanul sikeres Gyurcsány-kormány és a mindent felülmúlóan zseniális Bajnai-féle konszolidáció következtében a nyaralók olyan sokan voltak, hogy szabályszerűen kiszorították a vizet a tómederből, hanem a vasúti közlekedés is. A vonatok nem járnak, a sínek elágaztak az akkumulátorgyárakból kiáramló savgőztől, az utasok meghalnak, felszámolják azokat a mellékvonalakat, amelyeket a Gyurcsányék már egyszer felszámoltak. Kormánypárti szempontból ebből csak az következik, hogy a Fletóék még felszámolni sem tudnak rendesen, azt is a Fidesznek kell.

Nem kívánok a jelenlegi kormány vasútfejlesztési stratégiájához hozzászólni, ahogy a szocialista és liberális kormányokéhoz sem, mert az utóbbiaknak még ilyenje sem volt. De azért azt sajnos ideje lenne mindenkinek észrevennie, hogy szigorúan számszaki alapon, a vasút nem a közúti közlekedés alternatívája jelenleg, hanem annak csupán a tartalékja. Amíg van kifizethető benzin, illetve újabban villany, addig ez így is lesz. Viszont cserébe ennek a felismeréséért azt is illene észrevenni, hogy viszont a vasút lesz az egyetlen értelmes helyközi közlekedési és szállítási forma, ha az elhunyt méltóztatik berottyantani. Ezért a hálózatot működőképesen érdemes fenntartani és kellő tartalék kell a guruló állományból is és úgy általában a rendszerbe is. És miután körbenézve geopolitikailag rengeteg letolt gatyájú félhullát látunk, ebben nem lehetünk elég ügybuzgók.

Ahogy abban sem, hogy egy optimistább forgatókönyvre is felkészülünk, és úgy fejlesztjük a vasutat, hogy azért lesz még pénzünk nyaralni, lesz munkahely, ahova naponta el kell mennünk és lesz mindenféle termék, amit országon belül kell szállítgatni, mert ott is termeljük meg. Bezony lehetséges egy olyan jövő, amikor az lesz az utazás, hogy kibiciklizünk az állomásra, lelakatoljuk a bicajt és felszállunk a vonatra, kisvasútra minden egyes dolgos hétköznap.

Viszont most még habzsidőzsi van és nem végszükségből vonatozunk, hanem azért, mert herótunk van vezetni, illetve van kedvezményünk, vagy esetleg dolgozni akarunk vezetés helyett. Budapesten úgy sem lehet autóval közlekedni, normálisan parkolni, viszont tömegközlekedni még azért értelmesen lehet. Az is igaz, hogy az Intercity alapjáraton pár percet azért szokott késni. Ettől némelyek rendszeresen hisztirohamot kapnak, némelyek már a vonaton is. A pár perc max tíz, tehát nem az életükről maradnak le, sőt általában a csatlakozásról sem. Érdekes, ezek a szenvedők általában a kormányt, meg az Orbánt is elkezdik szidni azonnal, tényleg mintha élveznék a dagonyázást. Olyanok ők, mintha a disszidálást késnék le, mert nem vár egy percet sem az embercsempész.

A büfékocsi az Intercityn egyébként jó és olcsó, az első osztály kifejezetten kényelmes, ha már az ember urizál és nem a proletáriátussal utazik a másodosztályon, mert a fapadost megszüntették már rég. Csak a szemetesek vannak rettentően hülyén megtervezve, a büfében is, innen üzenem az alkotóknak és az átvevő bizottságnak, hogy menjenek a fenébe ezért. Ahogy a WC ajtaja is megér egy fenékbe rúgást, idegesítő, nem higiénikus, nem praktikus és még beszél is. A bennem lakó fasiszta ilyenkor mindig követeli, hogy hozzák nyilvánosságra, ki találta ezt ki és ki fogadta el a MÁV részéről.

Csak azt nem értem, hogy amikor az első osztályon odaérek az indulás előtt az ablak melletti helyemre, akkor szinte mindig ül ott valaki, akinek vagy a második osztályra szól a jegye, vagy úgy gondolja, hogy én biztos nem is akarok az ablak mellett ülni. Nagy részük még csak nem is szabadkozik, úgy kászálódik fel a helyemről, mintha ő tenne szívességet. Ehhez az állandó élményhez elég egyébként az utazóközönség öt százalékának ilyen kellemetlenül énközpontúnak lennie.

Ezt a dolgozatot egyébként a vasút összeomlását vízionáló ellenzéki politikus posztok inspirálták, amelyek biztos nagy egyetértésre találnak azon állampolgárok között, akik heti ötször jönnek-mennek vonattal és ezt az időt nem hibakereső üzemmódban töltik, hanem olvasnak vagy relaxálnak.

Tehát én is ellenzem a vasútvonalak felszámolását, azt támogatom, hogy minden meglévő és még életre kelthető vasúti pályát meg kell őrizni, ahogy azt is, hogy agyon kell ütni azt, aki vasúti sínt lop.

Mi normális emberek ezt meg úgy segíthetjük elő, hogy nem csak az autóközlekedésben gondolkozunk, hanem a vasútban is, hiszen általában időt nem vesztünk vele, az ár nem csak akkor összevethető, ha egyedül utaznánk autóval. Attól tartok vége van annak a világnak lassan, amelyben sem menetrendhez, sem állomáshoz nem kellett alkalmazkodnunk, mert mi autósok vagyunk.

Ja, hogy miért utálják a liberálisok a vasutat? Mert van.

Vezető kép: Miskolc, 2023. április 27. Megújult vasúti szerelvények a felújított Lillafüredi Állami Erdei Vasút (LÁEV) átadóünnepségén Miskolcon, a Diósgyõr-Majláth telephelyen 2023. április 27-én. A lillafüredi kisvasutat több mint 4,3 milliárd forintból újították fel, kormányzati támogatással. Elvégezték a teljes vasúti pálya, a kiszolgáló létesítmények és a vasúti szerelvények teljes felújítását. MTI/Vajda János


A szerző: Paranoid Android

Élek, ami egy droidtól szép. Remélek, ami optimizmusra vall, viszont idegen a karakteremtől. A jól kompenzált paranoia előny.

Ez is érdekelhet

Percekre voltam tőle, hogy oroszokra vadásszak!

  Olybá tűnhet, hogy a költő túloz, de nem, egy teljesen igaz történetet fogok most elmesélni, …

30 hozzászólás

  1. Puncius Pinatus

    A mocskos létükön kívül mi az amit szeretnek, elviselnek?
    És kik azok akik szeretik őket? Saját maguk.

  2. Azért ehhez pofa kell hogy most mikor 10 vonalat bezárnak akkor a a libsikkek jönni. Löktek egy adag trágyát a gombáknak.

  3. Sebaj így legalább van mit ide irnia a kis t betünek .

  4. @t: Az a 10 vonal kis kihasználtságú, minimális teherforgalmat bonyolító, villamosítást nélkülöző mellékvonal, amin elavult (40-50 éves), Euro 2-es motrokkal felszerelt Bzmot motorvonatok mentek. Csak az azon való közlekedés szűnt meg, a vágányok, a vonali berendezések megmaradnak, az azon való közlekedést modern Euro 6-os motrokkal felszerelt buszjáratokkal helyettesítik.
    És mindeközben tervbe van véve a vasútmodernizálás.

    • Tehát bezárják.

      • Nem számolják fel, nem szüntetik meg.
        Csak a rajta való közlekedést helyettesítik modern közúti járművekkel.

        • Dörmögő Dömötör

          A Somogyszob-Nagyatád vonalon szoktam utazni jónéhány utastársammal együtt. Gyakran a bicajom is velem-velünk volt. Ennek most vége. De a Kaposvárra ingázó dolgozók-tanulók is hiányolják azt a kényelmet, hogy a szomszédos vágányra jön be a csatlakozó szerelvény. A busz közel ugyanolyan rossz pályán közlekedik, mint a busz, akár azt is megszüntethették volna. Ködös, havas, jeges időben a mindössze egy állomásköznyi, szinte mindvégig erdőben haladó vasút sokkal üzembiztosabb, mint a vasút. Naponta egy darab Bz motorkocsi és két motorkocsi vezető lett megspórolva, ami az okozott kényelmetlenségekhez képest elhanygolható megtakarítás. Pestről persze ez nem látszik.

          • A 40-50 éves Euro2-es motrokkal szerelt Bzmot motorvonat minden, de nem biztonságos (nem gazdaságos, se nem környezetkímélő), egy max 10 éves, Euro 6-os motorral szerelt modern busszal szemben meg pláne.

            Arról nem is szólva, hogy a közlekedés alapvetően főként a közútra épül.

            Bármennyire is nosztalgikus, meg kényelmes, de sajnos nem gazdaságos.

        • Tehát bezárják,

          • Az elavult motorvonatokat helyettesítik modern közúti járművekkel.

  5. Ennyire hülyének néznek benneteket!
    2023 augusztusától
    Szerkesztés
    A MÁV bejelentése alapján 2023 augusztus 1.-től az alábbi vonalakon (buszos pótlás mellett) a közforgalmú személyszállítás bizonytalan ideig szünetel:

    38-as számú Nagyatád–Somogyszob-vasútvonal
    47-es számú Dombóvár–Komló-vasútvonal
    78-as számú Balassagyarmat–Ipolytarnóc-vasútvonal (az Aszód–Balassagyarmat–Ipolytarnóc-vasútvonal része)
    89-es számú Tiszaújváros–Nyékládháza-vasútvonal
    98-as számú Abaújszántó–Hidasnémeti-vasútvonal (a Szerencs–Hidasnémeti-vasútvonal része)
    103-as számú Karcag–Tiszafüred-vasútvonal
    114-es számú Mátészalka–Csenger-vasútvonal
    121-es számú Újszeged–Mezőhegyes (a Békéscsaba–Kétegyháza–Mezőhegyes–Újszeged-vasútvonal része)
    125-ös számú Mezőhegyes–Battonya-vasútvonal (a Mezőtúr–Orosháza–Mezőhegyes–Battonya-vasútvonal része)
    146-os számú Kunszentmárton–Lakitelek-vasútvonal (a Kiskunfélegyháza–Kunszentmárton-vasútvonal része)

    • Steampenguin

      Azt persze nem teszed hozzá, hogy pályakarbantartás miatt. Ennyire hülyének nézed a többieket.

    • Akkor sorold már ide a csótány fele bezárasokat is te libsi balfasz🤭🤭🤭🤡🤡🤡🐛🐛🐛

    • Van alternatíva:
      „Az érintett mellékvonalakon forgalomba álló korszerű, légkondicionált autóbuszok kiszámítható és a korábbinál kényelmesebb eljutást tesznek lehetővé az utasoknak. A Volánbusz a tíz vonal kiszolgálásához a korszerű és környezetkímélő Credobus Econell 12 típusú, Mosonmagyaróváron és Győrben gyártott szóló autóbuszait állítja be. Ezek a legújabb beszerzésű autóbuszok légkondicionáltak, elektronikus utastájékoztatási rendszerrel, fedélzeti kamerarendszerrel, kerekesszék és babakocsi elhelyezésére kialakított speciális férőhellyel és a felszállást segítő rámpával, valamint USB-csatlakozóval rendelkeznek.”
      https://www.mavcsoport.hu/mav-csoport/tajekoztato-augusztus-elsejetol-10-mellekvonalon-kozlekedo-vonathelyettesito

      A 40-50 éves, Euro 2-es motrokkal felszerelt Bzmotok helyett.

    • … és ezeken a viszonylatokon maga mind-mind utazni szokott? Vagy csak megint egy taccsvonalról beugató fogadatlan prókátorral van dolgunk?

    • csakafidesz

      A Karcag Tiszafüred vonalon gyakorlatilag minden településhez elvisz a vasút, de: Berekfürdőnél pl. kettő kilométert kell gyalogolni csomagokkal annak aki át mert kelni a nagyforgalmú úton és bekutyagolni a strandig. A sort folytatnám. Amúgy anno a községek vasútállomásai mindenhol kint vannak a faluszélen. Karcagon is nehéz kimenni csomagokkal a vasútállomásra, a buszvégállomás sokkal inkább bent van a városban. Meg lehet nézni. Kettő üres szellemkocsi végigmegy, kocsival lassítani kell, hogy lássuk és ne hagyjuk el rögtön az úttal bárhuzamosan menő töküres szerelvényt. A jegyvétl erre a vonalra majdnem nulla.
      Nos az ilyenekért kell megszüntetni. Ez nemcsak ráfizetéses, hanem maga a RÁFIZETÉS.

  6. Steampenguin

    A kisvonatozás nagyon jó dolog. Két hete volt szerencsém megint utazni Miskolc és Lillafüred között, oda-vissza. Kétszer is. 🙂 NER-lovag vagyok 🙂

  7. a vasutak után mi van az inflációval
    „Szentkirályi Alexandra: Térdre rogyasztottuk az inflációt kapott egy gyomrost és térdre rogyott”.

  8. csak kb annyi a valógságtartalom mint szóvivöi boborjánné mondatában.
    nektek szól AGYSEBÉSZORSZÁG

  9. Tessék megkérdezni Lázártól!
    Orbántól meg azt, hogy hogy kerül ez az ágens az “asztalra”!!!

  10. Ha ennyire fáj a liberál-bolsi-anarchista bandának, hogy 10 vasútvonalon megszűnik a vasúti közlekedés, mert mellette ott a busz, és az emberek azzal közlekednek, miért ünnepelnek azért, mert elkaszálták a déli körvasutat? és amikor a szennyes a víz tetején úszott, maga Kóka elvtárs zárt be olyan vasútvonalakat, ami helyett nem volt altrnatíva, akkor bezzeg ez a sok szemét hallgatott, vagy éppen pelenkába szart, mert még olyan ifjú volt, „ott se volt”, mondta valamelyik szemét (Dobreva) a nagypapa tetteivel kapcsolatban… Szóval ez a bagázs úgy komisz szemét embergyűlölő (csak magyar) állampolgár, de nem honpolgár!

  11. PFZ, a büdös proli, kicsi t pedig a szellentése. Tök üresen döcögő Bzmot-ok lettek leállítva, autóbuszokkal kiváltva. Fűrészelitek itt a fingot, agyatlan csicskák!

  12. Farkas Róbert

    Nagyon érdekes,hogy a kommentelő euro hatos buszokra hivatkozik,a vasúttal szemben.A legszennyezőbb a légiközlekedés,majd a tengeri hajózás,a közúti szállítás,majd a vasút.
    Kamionáradat teszi tönkre az utakat,balesetveszélyt,környezetszennyezést generál.Egy kamion 40-50 tonna árut szállít,egy vonat ugyanannyi üzemanyaggal akár 5000 tonát is.A személyszállításban a vonat gyorsabb,kényelmesebb.(elvileg)
    Ha mondjuk Berlinbe kellene utazni,akkor busszal ,vagy vonattal menne?A buszon negyven,a vonaton négyszáz utas,a busz nyolcvannal mehet,a vonat zárt pályán százhússzal is,ugyanannyi energia felhasználással.
    Akkor melyik a zöldebb?Az érem másik oldala:
    A Credo buszokat a főváros bojkottálta,nyolcféle busz fut Budapesten.Ide miért nem felel meg a Credo Innovell?Talán nem igért akkora sikerdíjat?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük